Studiu: Mirosul de ciocolata ar putea impulsiona vanzarile din librarii

Mirosul de ciocolata ar putea impulsiona vanzarile din librarii, potrivit unui studiu realizat recent de cercetatorii belgieni, aparut in publicatia Journal of Environmental Psychology. Cercetatorii belgieni au realizat acest studiu pe o durata de 10 zile intr-un lant de librarii, comparand comportamentul de cumparator pe care l-au avut clientii, in functie de prezenta sau de absenta mirosului de ciocolata. Dispozitive automatizate care eliberau in aer miros de ciocolata au fost plasate in doua librarii. Cercetatorii au monitorizat cu atentie fiecare a cincea persoana care intra in librarie, dintr-un total de 201 clienti. Ei au observat in cazul acelor persoane o serie de comportamente “asociate achizitiei”, precum analizarea de la mica distanta a unor carti, citirea rezumatelor acelor carti, parcurgerea unui tur complet al librariilor, discutii cu personajul librariilor si punerea mai multor intrebari in legatura cu anumite carti, scrie MEDIAFAX. Astfel, clientii erau de doua ori mai dispusi sa analizeze de la mica distanta anumite carti atunci cand mirosul de ciocolata plutea prin aer. Ei au fost de trei ori mai dispusi sa interactioneze cu personalul librariilor, si sa puna intrebari dupa ce au parcurs un tur complet al librariei.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *