Punct de frontieră la Tuzla

citeste mai mult
Ministerul Transporturilor a supus dezbaterii publice un proiect de hotărâre prin care se aprobă deschiderea punctului de trecere a frontierei de stat şi a biroului vamal de frontieră pe Aeroportul Tuzla. Internele, Poliţia de Frontieră şi Vămile urmează să asigure personalul iar administratorul aeroportului spaţiile, dotările şi utilităţile. „Se aprobă deschiderea punctului de trecere a frontierei de stat şi a biroului vamal de frontieră pe Aeroportul Tuzla. Ministerul Afacerilor Interne, prin Inspectoratul General al Poliţiei de Frontieră Române, structurile teritoriale ale Ministerului Finanţelor Publice şi ale altor autorităţi publice cu atribuţii la trecerea frontierei asigură, prin redistribuire, personalul necesar pentru efectuarea controlului pentru trecerea frontierei de stat, în condiţiile legii. Spaţiile, dotările şi utilităţile necesare pentru desfăşurarea activităţilor de control la punctul de trecere a frontierei de stat şi la biroul vamal de frontieră (…) se asigură, cu titlu gratuit, de către administratorul Aeroportului Tuzla, în condiţiile legii şi în conformitate cu prevederile Anexei nr.2 la Hotărârea Guvernului nr.791/2009 privind condiţiile pentru certificarea aeroporturilor civile internaţionale sau deschise traficului aerian internaţional”, se arată în proiectul de act normativ.aeroport tuzla În ceea ce priveşte eventualele costuri suplimentare, Ministerul Transporturilor arată că acestea nu vor exista odată ce funcţiile care vor încadra noul punct de trecere a frontierei de pe Aeroportul Tuzla precum şi echipamentele necesare vor fi relocate de la alte puncte de trecere a frontierei. Prin urmare, înfiinţarea punctului de trecere a frontierei nu va implica suplimentarea bugetului existent, se arată în nota de fundamentare a proiectului. Aeroportul Tuzla se află în proprietatea şi administrarea SC Regional Air Services SRL. „Prin poziţia sa geografică, Aeroportul Tuzla asigură operarea în condiţii optime (încărcătură maximă şi consum minim de combustibil) a aeronavelor angajate în operaţiunile aeriene deasupra Mării Negre. Executarea unor astfel de zboruri de pe Aeroportul Internaţional Mihail Kogălniceanu Constanţa, situat la distanţă mai mare faţă de ţărm, creşte destul de mult costurile (încărcătură mai mică şi consum mai mare de combustibil), fiind necesară totodată penalizarea aeronavelor la încărcătura comercială pentru a se asigura operarea în siguranţă a acestora”, se arată în nota de fundamentare a proiectului.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *